5 - 9 oktober

 Dag lieve zonnebloemers, 

Wat hebben we deze week veel nieuwe dingen geleerd! Op maandag begon het al, het 1e leerjaar leerde splitsen met noten en het 2e leerjaar leerde getallen tot aan 40. Wat deden ze dit heel goed! Aangezien iedereen in de ban is van ons project rond noten, gingen we ook echt aan de slag met noten. De noten waren de getallen om te splitsen, maar waren ook de eentjes bij het 2e leerjaar die ze gebruikten om kennis te maken met de getallen tot aan 40. We leerden ook een nieuwe letter schrijven, joepie! Het 1e leerjaar leerde de letter 'n' schrijven en het 2e leerjaar leerde de hoofdletter 'L' schrijven. De letterdief heeft weer goed zijn best gedaan. In de namiddag mochten we genieten van een heel leuk en origineel eindproduct van de Madeliefjes! We mochten allemaal verschillende spelletjes spelen, ben je benieuwd welke spelletjes we mochten spelen? Kijk dan snel naar de foto's! Zowel de Zonnebloemen als de Madeliefjes hadden een hele leuke namiddag! Dankuwel dat we jullie eindproduct mochten uittesten, jullie hebben dit super goed gedaan! We leerden ook de verschillende delen van een boom en wat een boom allemaal nodig heeft om te groeien. Daarna maakten we onze eigen boom. 



Op dinsdag gingen we verder aan de slag met splitsen en de getallen tot aan 40. In de taalles was er iets raars aan de hand, de letters van de woorden stonden een beetje door elkaar en daar moesten wij nieuwe woorden mee maken en die woorden hadden een dubbel kopje aan het begin. Het waren woorden die begonnen met kl, fr, sp,... Het 1e leerjaar leerde ook een nieuw woordje: we maakten kennis met 'tom'. 

Woensdag begonnen we de dag met een dromenkring. De kindjes mochten eens nadenken over iets waar ze over zouden willen dromen of iets waarvan ze dromen om eens 1 dag mee te maken. Er kwamen grappige, originele en ook wel leuke en goede dromen naar boven. We zetten ze eventjes op een rijtje: 

-      Sytze: naar een eiland gaan met super veel snoepjes 

-     Leon: iets doen met de wetenschap zodat ik eens 1 dag een leeuw kan zijn 

-     Alegandro: 1 dag eens alles kan worden wat ik wil, zoals een spin 

-     Thalia: dat ik in Afrika zou wonen omdat ik dan de hele tijd lekker warm heb en kan zwemmen in het zwembad 

-     Fatiha: naar een super groot land gaan waar er super lawaai is 

-     Lara: naar een wereld gaan vol met katjes en dat ik zelf ook een katje word

-     Clémence: dat ik eens een zeemeerminunicorn ben voor 1 dag 

-     Eliyah: dat iedereen belooft om echt goed voor de natuur te zorgen, geen bomen om te hakken en geen planten uit te trekken

-     Xander: heel de wereld in bayblade 

-     Roy: eens een hele dag enkel met bayblades spelen 

-     Noa: dat ik Egypte woon omdat het daar heel lekker warm is en er veel zwembaden zijn of in een piramide wonen

-     Warre: dat er alleen maar planten bestaan waar groenten aan groeien 

-     Jayden: dat er geen plastic meer is in de natuur en dat ze geen dieren meer doden 

-     Sem: dat ik een uitvinder ben en ik zou dan een robot uitvinden die verandert in een tafel of stoel of bed of in iets dat ik op dat moment nodig heb. 

-     Arjen: dat er geen vuilnis en vieze dingen meer zijn op de grond en in de ruimte en als er dan toch vuilnis in de ruimte is, zou ik die graag gaan opruimen met een raket

-     Aza: voor 1 dag een volwassene zijn 

-     Munas: een keer een volledige dag rustdag en dat iedereen mij met alles bedient met wat ik wil, dat iedereen alles doet voor mij

-     Noémie: nog eens terug een baby zijn zodat ik echt nog eens als een baby in de armen van mama en papa kan liggen 

-     Lily: dat er allemaal fruit uit de lucht komt en dat je het gewoon kan opvangen met je mond

-     Drieke: eens een dag een eenhoorn zijn met vleugels zodat ik overal naartoe kan vliegen

-     Alicia: dat Harley Quinn eens bestond voor 1 dag 

-     Amalia: een prinses voor 1 dag zoals in een sprookje: in een groot kasteel met een prins op het witte paard


Daarna gingen we verder met splitsen voor het 1e leerjaar en ging het 2e leerjaar aan de slag met getallen tot 100. 


De voorlaatste dag van de week leerde het 1e leerjaar de letter 't' en het woordje 'tom' schrijven, het 2e leerjaar 

ging aan de slag met het lezen van een affiche. Dus voor het lezen van een affiche groot of klein, moet je bij de 

Zonnebloemen van het 2e leerjaar zijn! Dit kunnen ze nu als de beste. Met Elke hadden we opnieuw een super leuke (buitenles) Frans. We leerden 'un noyer et une noisette'. 






Om de week af te sluiten schreven de kindjes van het 1e leerjaar de aangeleerde woordjes en de kindjes van het 2e leerjaar leerden een mooie zin maken want oei oei oei, van 

sommige woorden stonden de letters door elkaar en die moesten wij terug in de juiste volgorde zetten. Gelukkig 

hebben we goede speurneuzen in de klas en ging dit heel erg goed! In de namiddag 

gingen we turnen. Hier kwamen de noten ook aan bod, we moesten een parcours doen met noten, noten proberen 

in de mand te gooien,... Kortom, het was een leuke notenturnles! 


Niet vergeten: volgende week maandag is het pedagogische studiedag! Geniet dus van een extra dagje 

weekend! 

Op dinsdag gaan we in de namiddag met de hele lagere school onze Bloeituin onder handen nemen, alle extra 

handen zijn dus welkom (uiteraard houden we rekening met de coronamaatregelen: voldoende afstand en een 

mondmasker). Iedereen mag dus komen helpen, ook al is het maar voor eventjes. 


Foto's spelnamiddag

Foto's

Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Project ‘Hoe kan ik zelf filmen?’