22 - 26 maart

Dag lieve zonnebloemen, 

Maandag was het zo ver. Het was Bloeidag! Wat keken we er allemaal naar uit. Maar voor we van start gingen kregen we een moeilijke opdracht. Binnen 1minuut iets vertellen over ons weekend. We hadden niet gedacht dat dit zo goed ging gaan, ze kozen echt het allerleukste uit om te vertellen. Daarna mochten we nog de stenen versieren met bloemen, hartjes, bolletjes,... We hadden dan nog 10 minuutjes tijd om te rekenen, het 1e leerjaar leerden moeilijkere oefeningen tot aan 20, het 2e leerjaar ging verder tot aan 100. Na de speeltijd mochten we de straat omtoveren tot bloemenstraat. We kregen stoepkrijt en we mochten het volledige voetpad naast onze school versierd worden met allemaal bloemen. Wat zitten er echte kunstwerken bij! En we werkten allemaal heel mooi samen, 'teamwork makes the bloeidream work'. Hopelijk regent het niet te veel en blijven onze mooie bloemen nog eventjes staan. Net voor de middag mochten we onze talentenbloem ontvangen en mochten we nog talenten zeggen tegen elkaar, wat kwamen er lieve dingen naar boven! In de namiddag was het tijd voor het vrij podium, heel wat kindjes lieten (soms met een klein hartje en heel wat stress) het beste van zichzelf zien! We hadden enkele zangeressen, danseressen, ballerina's, moppentappers, dansers, goochelaars,.. in de klas. Wat super dat jullie dat allemaal hebben gedaan! Jullie waren FANTASTISCH! 







Dinsdag kwamen we op school en was er helaas opnieuw heel wat veranderd.. We moeten terug in bubbels spelen. In het begin was het terug wat wennen.. Maar er was ook goed nieuws! We mogen eindelijk terug in het bos spelen! En omdat we in de speeltijd apart spelen in onze eigen bubbel, konden we ten volle genieten van het bos. We leerden terug mooi met elkaar samen spelen. De kindjes van het 2e leerjaar leerden ook nog de hoofdletter 'S', nu kunnen Sem en Serah-Maimuna eindelijk hun naam ook met een hoofdletter schrijven! De kindjes van het 1e leerjaar herhaalden de letters uu, ie, eu en oe en mochten ook de 'ng' van 'wang' en 'nk' van 'bank' schrijven. Ook dit gaat al heel goed! We kregen elk een leesvriendje om te lezen, goed lezen hoor! Na de middag was het tijd om aan onze sociale vaardigheden te werken. Samen werken en samen spelen. We lazen zelf de spelregels en legden die uit aan elkaar. Super hoe ze dit deden! Iedereen speelde met iedereen. Op het einde van de dag speelden we enkele smartgames, kindjes van het 2e werkten samen met iemand van het 1e. Wat doen ze dat goed samen! We sloten de dag af met een dromenkring. De vraag 'Wat is jouw droom op dit moment? Wat zou je heel graag willen dromen dat er kan gebeuren?' was niet altijd een even gemakkelijke vraag.. Natuurlijk kwam er regelmatig aan bod dat corona weg zou zijn.. Maar ze konden wel telkens vertellen waarom.. Ben je benieuwd naar de dromen van onze zonnebloemen? Lees dan snel verder! 


  • Serah-Maimuna: mijn grootste droom is dat corona eindelijk weggaat. 

  • Noémie: mijn droom is dat de juffen geen mondmaskers meer moeten dragen. 

  • Lily: mijn droom dat ik een paard heb en dat corona weg was. 

  • Lara: mijn droom is dat mijn mama en papa nooit dood gaan. 
  • Leon: mijn grootste droom is dat corona weg is en dat ik terug kan gaan karten. 

  • Warre: mijn droom is om kampioen te zijn in lego bouwen zoals van legomasters.

  • Arjen: mijn grootste droom is dat ik terug op bezoek kon gaan bij iemand dat ik ken.

  • Alegandro: mijn grootste droom is dat ik eens op een dak kan klimmen.

  • Amalia: mijn grootste droom is dat corona weg is en dat we alles terug mogen doen zoals vroeger. 

  • Noa: mijn droom is dat ik later beroemd ben en dat ik op televisie kom als danseres.

  • Sem: mijn droom is dat ik super rijk ben en dat ik 1 miljoen euro verdien in 1 dag en dan aan de arme mensen kan geven. 

  • Sytze: mijn grootste droom is dat we terug allemaal bij elkaar mogen en kunnen zitten

  • Clémence: mijn droom is om een unicorn te zien

  • Ciana: mijn grootste droom dat er een unicorn en dat ik later ga trouwen 

  • Xander: mijn grootste droom is dat alles eens helemaal gratis is 

  • Alicia: mijn grootste droom is om naar de school van Harry Potter te gaan in Engeland

  • Thalia: mijn droom is dat iedereen rijk was. 

  • Drieke: mijn grootste droom is dat corona weg is zodat ik nog eens naar een pretpark kan

  • Eliyah: mijn grootste droom is om acteur te worden. 
  • Fatiha: mijn grootste droom is om een actrice te zijn in de hopeloze heks




Woensdag leerden we meer over sprookjes.. Welke sprookjes kennen jullie allemaal?

Donderdag gingen we nog een beetje aan de slag met rekenen en taal, we gingen verder tot aan 20 en 100, goed nadenken, blokjes leggen en uitrekenen.. Pfoe.. We kregen ook het nieuws dat we een extra weekje vakantie kregen, dit vonden heel wat kindjes toch iets minder leuk.. Ze wouden heel graag naar school blijven komen. We knutselden ook een afscheidscadeautje voor Noa. We namen nog een leuke groepsfoto en knutselden nog wat bloemen om rond de foto te kleven. Het werd een mooi cadeautje! We kregen vandaag ook nog een moeilijke vraag 'Van wat krijg jij een glimlach op je gezicht?'. Eerst kwamen dingen zoals 'cadeautje krijgen' maar eens ze dieper gingen nadenken kwamen er toch wel mooie dingen naar boven.. Lees maar ..

  • Noa: wanneer ik een cadeautje krijg en wanneer ik naar school ga

  • Amalia: wanneer ik boos ben dan begint mijn papa mij te kietelen en dan ben ik terug blij en wanneer ik zwem en wanneer ik aan bloemetjes ruik

  • Alegandro: wanneer ik win in de bekermatch 

  • Warre: wanneer Sem mij een lentefeestkaartje heeft gestuurd en het was ook een grappig kaartje 

  • Arjen: wanneer er een feestje is, dan ben ik blij en wanneer Lilly-Mae tegen Elly-Lou zegt ‘heeeeey mooie meid’

  • Leon: als we ergens naartoe gaan dat ik leuk vind en met lekker eten, zoals taco’s, dan maak je me ook blij 

  • Lara: wanneer ik mijn mama en papa zie 

  • Lily: wanneer ik mijn hond zien en wanneer mij mama zegt dat ze van mij houdt

  • Noémie: als de corona zal weg zijn, dan ga ik terug heel blij zijn en wanneer ik mijn hond kan knuffelen. 

  • Serah-Maimuna: ik wordt gelukkig wanneer ik iemand zie die ook gelukkig is en wanneer die ook blij is

  • Aza: wanneer ik naar de winkel mag zoals een klerenwinkel, meubelwinkel, kringloopwinkel, eetwinkel en ik word ook heel blij van mijn knuffels en wanneer ik mijn familie zie

  • Jayden: wanneer ik boos ben dan maken Ciana en Alegandro mij terug blij omdat ze mij dan troosten en met mij spelen en wanneer ik terug naar school mag

  • Eliyah: wanneer ik op vakantie ga 

  • Drieke: wanneer ik Nina terug zie, dan word ik heel blij 

  • Alicia: wanneer ik een happystone heb gevonden en die in mijn handen heb, wanneer ik naar Harry Potter kijk. 

  • Thalia: wanneer mijn broer me laat schrikken

  • Xander: wanneer ik een knuffel krijg van mijn mama 

  • Ciana: wanneer Clémence mij kietelt en wanneer mijn vriendinnen komen op mijn verjaardag 

  • Clémence: wanneer het mijn verjaardag is en wanneer ik kan slapen in mijn bed

  • Sytze: wanneer ik met mijn vrienden mag spelen

  • Fatiha: wanneer ik nieuwe dingen leer en wanneer mijn broer mij kietelt als ik slaap en wanneer mijn zus zegt dat ik de mooiste ben
  • Sem: wanneer ik mijn vrienden zie en wanneer ik leuke spelletjes speel en wanneer ik ook in hoge bomen mag klimmen in het bos


Vrijdag was het een rustige dag, we zorgden dat de klas netjes was, we namen verschillende dingen mee naar huis en Noa mocht nog een laatste spelletje kiezen om met de hele klas te spelen. Ze koos voor verstoppertje, wat vonden ze dat leuk! In de namiddag mochten we nog turnen, een ladderspel maar pas op voor de slangen!! We namen afscheid van Noa en we wensen haar allemaal heel veel succes op haar nieuwe school!



Geniet van jullie verlengde vakantie! We zien elkaar terug op 19 april.
Jullie zijn allemaal, een voor een, toppers!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Wensweek 2