19 - 23 april
Dag lieve zonnebloemen,
Na een lange vakantie waren we er terug klaar voor! We startten de week met iets heel lastigs en zwaar, we mochten direct beginnen met een toets van taal.. Pfoe en dat achter een vakantie.. Maar ze hebben dat heel goed gedaan! Daarna keken we nog eens wat we allemaal hadden onthouden van de rekenlessen en ook dit ging goed! Er hing ook iets nieuws in de klas: 'boks de klank'. We zeggen de klank terwijl we op de spons boksen. Opgelet dat we er niet naast slaan tegen het raam! We moeten nog altijd in onze bubbel spelen maar dat vinden we niet erg want we mogen in het bos! Wat speelden we mooi samen! We klommen in de bomen, speelden verstoppertje, maakten eten in ons kamp,... Daarna deden we vertelkring buiten. We maakten een binnen- en buitenkring en mochten zo vertellen aan elkaar. Wat hadden we veel te vertellen aan elkaar! Daarna mochten we eventjes genieten van de zon, we mochten gaan liggen en nadenken over een nieuw project. We gingen naar binnen en luisterden naar elkaars ideeën voor een nieuw project. Er zaten leuke dingen bij!
Xander: Wat bestaat er allemaal in de natuur?
Sytze: hoe leer je om te kunnen werken?
Eliyah: Hoe komt het dat een boot kan zinken?
Aza: Hoe ontstaat lucht? Wat is verkeer en vervoer? Hoe zijn letters en cijfers ontstaan?
Noémie: Hoe ontstaat lucht? Hoe is het alfabet ontstaan?
Ciana: Hoe maak je armbanden? Hoe maken ze kussens en kousen? Hoe maak je flessen?
Thalia: Hoe worden auto’s gemaakt?
Roy: Hoe kan je op een muur klimmen?
Jayden: Hoe blijft een vliegtuig in de lucht hangen?
Alegandro: Wat leeft er allemaal in de oceaan? Hoe maakt een fabriek dingen?
Leon: Wat zou er kunnen gebeuren in de toekomst? Welke uitvindingen zouden er dan bestaan? Zouden er dan ook nieuwe beroepen ontstaan?
Sem: Welke muziekinstrumenten bestaan er allemaal? Welke muziekgenres bestaan er allemaal?
Arjen: Hoe kan je je verkleden?
Warre: Hoe komt het dat een raceauto zo snel kan rijden? Wat is verkeer en vervoer? Wat kan er uit een zaadje groeien?
Lily: Welke insecten zijn er allemaal? Welke bloemen bestaan er allemaal? Hoe worden stenen gemaakt? Hoe groeit je haar? Hoe maken ze papier?
Fatiha: Hoe klopt je hart? Hoe worden muren gemaakt? Hoe komt het dat je nagels teruggroeien als je ze hebt geknipt? Hoe zijn de maanden ontstaan?
Amalia: Hoe maak je kleren?
Clémence: Hoe zijn de planeten ontstaan? Wat kan je allemaal knutselen? Hoe kan een mens ademen en hoe komt het dat je die lucht niet ziet? Wat bestaat er allemaal van rekenen? Wat is spelen? Welke gevoelens bestaan er allemaal? Van waar komen de kleuren?
Lara: Wat doen mode-ontwerpsters allemaal? Kunnen we tijdreizen? Hoe is eten ontstaan?
- Alicia: Hoe maak je een film? Wat kan er allemaal geraden worden? Hoe groeien de bomen
- Drieke: Hoe kunnen vogels vliegen? Welke zintuigen zijn er allemaal?
Na de speeltijd kregen we een leuke muziekworkshop! Volgende week krijgen we het vervolg! We begonnen ook aan ons cadeautje voor Moederdag maar sssssst, we verklappen nog niets!
Vrijdag startten we de dag zoals gewoonlijk met een aflevering van Karrewiet, ook deze keer leerden we heel wat bij! En iedereen stelde hele goede vragen! We lazen ook nog gezellig in een boekje, in onze boekenhoek, in de kring of lekker warm tegen de verwarming... Daarna was het tijd voor taalspelletjes! We speelden heel wat verschillende spelletjes: met de robot naar de juiste klank rijden, om het eerst een woord leggen en op het belletje duwen, woordpuzzels maken, woordrijtjes lezen, woordrijtjes lezen aan de hand van een rad, letters en woorden maken met blokjes (sommigen maakten zelfs hun naam), woordzoekers maken,... We herhaalden de tweeklanken en de woorden die voor de vakantie geleerd hebben. Kortom, het was een leuke en leerrijk taalcircuit! In de namiddag werkten we verder aan ons cadeautje voor Moederdag.
Reacties
Een reactie posten