26 - 30 april


Dag modieuze zonnebloemen, 

We startten de week feestelijk want Xander was jarig! HIEP HIEP HOERA! Hij is 7 jaar. We maakten er een hele leuke dag van. We gingen van start met een vertelkring en ook nu konden ze heel goed het allerbelangrijkste kiezen om te vertellen, super! Daarna leerden enkele kindjes van het 1e leerjaar al - tot 20, niet gemakkelijk ook maar gelukkig hadden we de eitjes en de eierdozen om het te leren. De kindjes van het 2e leerjaar gingen nog een stapje moeilijker tot aan 100, wat deden ze het goed! We gingen ook nog een beetje aan de slag met klinker en medeklinkers en de gevoelens. Tijdens de middagspeeltijd speelden we heel mooi samen in het bos! Na de middag was het tijd om te gaan turnen, we deden allerlei estafettespelletjes, dit zorgde voor leuke en grappige momenten! Vandaag hadden we ook nog verjaardagsforum. Mmmmm, dankuwel voor al dat lekkers! 

















Dinsdag gingen we van start met een kletspotkring. We kregen de vraag 'Wat zou je graag eens willen doen die eigenlijk niet mag?' Ben je benieuwd wat ze graag zouden willen doen? Lees dan snel verder. 

  • Thalia: mijn nintendo meenemen naar boven wanneer ik eigenlijk moet slapen 

  • Sem: vanuit de ruimte met een parachute naar beneden springen op een boom van 2m hoog en dan uit de boom springen. alles stelen van mijn vrienden

  • Leon: heel veel snoep meedoen naar school

  • Eliyah: al mijn geweren meenemen naar school

  • Alegandro: een auto stelen met veel snoep in

  • Arjen: een heel groot kussengevecht op school 

  • Amalia: ik zou heel graag eens aan het vuur zitten 

  • Aza: wanneer ik heel boos ben dan zou ik heel graag op een plek waar er geen meubels zijn, eens tassen en borden en glazen kapot smijten op de grond. Maar wel met een veiligheidsbril. Mijn kleren omgekeerd dragen zoals mijn broek op mijn hoofd, mijn trui aan mijn benen, mijn onderbroek aan mijn oren,... 

  • Drieke: naar boven gaan en alles van mijn bed gooien en erop springen 

  • Muna: mijn broer zijn gsm verstoppen terwijl ik op mijn gsm zit en doen alsof ik niet weet waar hij is

  • Noémie: mijn broer zijn tractor verstoppen want dat maakt heel veel lawaai en dat vind ik niet leuk. En ik zou die zo goed verstoppen zodat hij die niet terugvindt. samen op school een tiktok maken

  • Ciana: mijn pop-it kapotmaken

  • Lara: mijn broer gek maken 

  • Fatiha: de kamer van Jasmina helemaal vol met rommel leggen zoals vuilnis en zakdoeken, dat wij alles mogen beslissen op school

  • Xander: naar de ruimte gaan en wanneer mama, papa, Noa en Lily zeggen dat ze meegaan ‘nee nee’ zeggen en hen uit de raket duwen. 

  • Lily: iets willen stelen uit de winkel (en dat is alles wat ik kan stelen), lijm aan een ijsje doen en Xander dat laten opeten zodat het aan zijn tong kleeft

  • Clémence: de computer van mama en papa kapot maken zodat ze niet meer werken en alleen maar kunnen spelen met mij

  • Jayden: alles afbreken dat ik niet leuk vind bv. huiswerk

  • Roy: mama in het zwembad duwen met haar kleren aan

  • Warre: naar boven gaan, in de kast kruipen van mama en papa en al hun kleren eruit gooien en onder het bed verstoppen

  • Alicia: een pyjamaparty doen op school, Kyara haar computer stelen

  • Sytze: alle kussens van in de kring in de lucht gooien

We kregen ook een kort showtje te zien van Lara, Drieke en Lily gebaseerd op de legertanks dat ze hebben gezien deze ochtend in Ledegem. Daarna gingen we verder met rekenen, het 1e leerjaar ging aan de slag met - tot 20 en de kindjes van het 2e leerjaar met - tot 100. Pfoe, goed nadenken! In de taalles kregen we te maken met kapitein Geelstaart en matroos Blauwoor. Ze hadden een brief geschreven in piratengeschrift. We moesten dit proberen te ontcijferen, niet gemakkelijk maar het is wel gelukt! We herhaalden ook de nog de hoofdletters A, E en S in het 2e leerjaar en het 1e leerjaar schreef de 'ch' en 'cht'. Na de middag gingen we van start met ons project rond kledij. Kyara deed een kort toneeltje en wij moesten zeggen wat niet juist was: niet in pyjama naar school komen, ook zonnebaden met een handdoek en zonnebril gaan we niet doen op school, onze sportkleren doen we ook niet aan om naar school te komen en onze wandelschoenen en wandelrugzak laten we ook thuis,... We leerden dus welke soort kledij we wanneer moeten dragen. Daarna mochten ze de verschillende kleren uitknippen en bij de juiste soort kleven. We mochten ook nog tekenen welke kleren wij aan hadden vandaag. Sommige namen dit heel serieus en maakten gebruik van patroonvormen. We werkten ook nog aan ons moederdagcadeautje, spannend! 












Woensdag mochten we eindelijk nog eens just dance doen! Wat was dat leuk, we mochten een dansje doen in een school. Heel snel en niet gemakkelijk! 




Donderdag startten we de dag met een nieuwe familiekring! Deze week waren Leon, Alicia en Muna aan de beurt. Ook zij hadden heel wat leuke spulletjes en verhalen mee! We zagen de eerste schoentjes van Leon, veel foto's van Alicia en ook Muna bracht haar eerste schoentjes en rammelaar mee. We luisterden heel geconcentreerd en geboeid. Dankuwel voor deze leuke kring! We gaan ook nog een beetje aan de slag met rekenen en taal. In de namiddag hadden we het laatste deel van onze muziekworkshop, wat was dat weer super leuk! Op het einde kregen we ook nog een medaille! En daarna was het eindelijk tijd voor het lentefeestje, joepie! Wat was dat leuk! We dansten en zongen, we hadden heel veel plezier!


Het 3e en 4e leerjaar moest vanaf vandaag in quarantaine dus voor ons werd het ook een beetje spannend. Op vrijdag kregen wij dan ook jammer genoeg het nieuws dat we 1 week in quarantaine moeten en allemaal getest moeten worden. We kunnen dit allemaal samen en hopelijk zien we elkaar snel terug!! Een dikke afstandsknuffel voor iedereen! 







Nog eventjes doorzetten en dan komt alles terug goed! Ik zie jullie snel! 

Foto's







Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Project ‘Hoe kan ik zelf filmen?’