1 - 3 september
Het was een drukke voormiddag.. We gingen in de kring zitten en maakten kort kennis. Daarna keken we waar we onze schoenen mogen zetten en dan was het tijd om naar de instructieklas te gaan.. Spannend! Hier mochten we op ons eigen plekje gaan zitten. We gaven al onze mappen een plaats in de klas want pfoe, die boekentas was zwaar hoor! Gelukkig is die nu terug heel wat lichter. En hier wil ik al een super dikke duim geven want ze deden het heel erg goed!
De tijd vloog want daarna was het al tijd voor onze eerste les Godsdienst/Zedenleer. We maakten kennis met Froezel en Knubbe (nee, niet Knudde van onze klas hihi, maar Knubbe, gek he, het lijkt heel goed op elkaar!). En Knudde was ook de held van de dag! We vonden een rupsje in de klas en hij zette het rupsje terug in de natuur. Dankuwel Knudde!
We kregen ook nog een rondleiding zodat we weten waar we kunnen eten, waar Janne, Els en Nele zitten, waar de toiletten zijn… en om de ochtend af te sluiten mochten we elk een eigen wasknijper versieren. Telkens wanneer we de klas binnenkomen, mogen we onze wasknijper op een bepaald kleurenmonster hanngen.. Voelen we ons blij, boos, verdrietig, bang, kalm, verliefd of toch een beetje in de war..? We bekijken en bespreken telkens hoe de zonnebloemen zich voelen.
Alicia: kleurenmonsters en hun gevoelens, kikkers, de onderwaterwereld, dozen
Lara: hoe is de mens ontstaan, de botten in het lichaam, de onderwaterwereld
Flore: panda’s
Amalia: brandweer, hoe is zwemmen ontstaan
Amber: hoe eten flamingo’s
Drieke: zintuigen
Arjen: de politie, de vissen, mario, hoe hebben de dino’s geleefd
Warre: de onderwaterwereld
Eliyah: de onderwaterwereld
Sytze: de onderwaterwereld
Ferdinand: dieren, geesten
Wout: de natuur, monsters, zombies
Sayfoulla: spinnen
Tuur: de onderwaterwereld van de zee, de juffen
Knudde: hoe kunnen we iets met hout maken
Maud: bloemen, wat eten eenhoorns, Kyara
Lotte: vallende sterren, hoe is Kyara ontstaan
Clémence: spelen, de kleuren, Kyara, hoe groeien pompoenen en hoe ontstaan pompoenen
Jozefien: boeken en strips, de juffen van onze school
Fatiha: de maanden , hoe is halloween ontstaan, hoe worden knuffels gemaakt
We werkten ook nog aan de sociale vaardigheden. We speelden samen gezelschapsspelletjes en maakten samen mooie dingen met de bouwmaterialen. Andere kindjes kozen ervoor om te kleuren en tekenen.
En dan was het al vrijdag.. Wat gaat de week snel! We gingen opnieuw aan de slag met taal. De kindjes van het 1e leerjaar mochten het woordje 'ik' zoeken, we luisterden ook goed waar we de 'i' en 'k' in de woordjes horen. Niet gemakkelijk hoor! Daarna kregen we veel scheerschuim op onze bank.. Nee, niet om onze baard te scheren.. Maar om in te schrijven! We maakten eerst enkele krulletjes en maakten onze vingers warm en daarna leerden we in het 1e leerjaar de kleine letter 'i' schrijven en het 2e leerjaar leerde de hoofdletter 'I' schrijven. Mmmm, achteraf rook de klas heel lekker! We trokken ook nog enkele foto's in het zonnetje en speelden nog een rekenspelletje buiten. In de namiddag gingen we voor de eerste keer turnen! Pfoe, dat was zweten!
Een scheerschuim high five kon natuurlijk niet ontbreken!
Volgende week is het sportweek! Op dinsdag krijgen we dansles en voetbaltraining, op donderdag doen we mee met de gezondheidsloop en op vrijdag krijgen we judoles. Iedereen mag in sportkledij naar school komen. We kijken er alvast naar uit!
Geniet van het zonnig weekend!
Reacties
Een reactie posten