17 - 28 januari 2022

Dag zonnebloemen, 

Dit is een blog van 2 weken. Jullie weten dat het speciale 2 weken waren.. Enkele kindjes zaten noodgedwongen thuis en eventjes later moest iedereen thuisblijven. Maar we zaten niet stil, heel wat kindjes zagen elkaar tijdens de online lessen! In het begin mochten heel wat kindjes nog naar de klas en ook zij zaten toen niet stil. We gingen heel wat herhalen en startten met ons nieuw project. We deden hele leuke dingen, we maakten dingen uit zoutdeeg, mochten in bloem schrijven, mochten dingen meebrengen voor ons project en dit tonen aan de klas, we leerden hoe we een tafel dekken,… 
























Maandag en dinsdag bleven we ook nog thuis en kregen we online les. Wat deden jullie dit heel goed! Op woensdag mochten de meeste kindjes terug naar school. Joepie, wat was dat een blij weerzien! 

Woensdag vonden sommige kindjes dat ze elkaar wat mooier konden maken. We leerden ook het woordje ‘vier’. 


Donderdag leerden de kindjes van het 1e leerjaar het woordje ‘deur’ schrijven en niets is zo leuk om dit op de tafels te schrijven. Ook het 2e leerjaar mocht op de bank schrijven, zij leerden de hoofdletter C. Nu kan Clémence haar naam met een hoofdletter schrijven! Het 1e leerjaar leerde ook iets moeilijks, tientallen en eenheden. Het 2e leerjaar leerde meer over delen. Pfoe, niet gemakkelijk hoor! In de namiddag hadden we de dierenkring. Amalia leerde ons meer over de eekhoorn, Lily bracht enkele konijnenkeutels mee van haar konijn, Maud kon heel wat vertellen over het gordeldier en Amber liet ons kennismaken met haar keeshondje Aiko. We vierden ook de verjaardag van Lara en Lily want zij waren jarig tijdens de quarantaine. 





Het was ook gedichtendag en we luisterden naar een gedichtje over de ‘ie’. Er kwam in voor dat iemand een superheld is. Dus gingen we zelf eens nadenken wie voor ons een superheld is. Lees hieronder de superhelden van onze zonnebloemen: 

  • Wout: mijn opa want als we naar mijn oma wandelen dan passeren we 2 grote honden die altijd blaffen en dan zegt mijn opa dat ik niet bang moet zijn
  • Warre: mijn papa want als mama in de ochtend weg is dan mag ik altijd op mijn schermpje
  • Alicia: mijn opa want hij maakt altijd vlechtjes in mijn haar en mijn papa omdat hij altijd zegt dat ik niet bang moet zijn omdat hij bij mij is
  • Arjen: mijn oma omdat ze knuffeltjes naait wanneer die kapot zijn
  • Amber: mijn hond omdat hij mij altijd beschermt met zijn scherpe tanden
  • Lotte: mijn hond want die beschermt mij wanneer we gaan wandelen en Maud want zij troost mij altijd als ik verdrietig ben
  • Lara: mijn papa want hij beschermt mij voor vreemde mensen
  • Lily: mijn vriendinnen want ze helpen mij altijd als er iets is
  • Xander: ik ben mijn eigen superheld want ik kan mezelf heel goed beschermen
  • Knudde: ook mezelf omdat ik eens een les judo heb gedaan en dus mezelf kan verdedigen
  • Tuur: mezelf omdat ik thuis oefen op ninja-oefeningen zodat ik mezelf heel goed kan verdedigen
  • Clémence: mijn papa want hij beschermt mij tegen de monsters in mijn kamer en Lorelai omdat ik ze leuk vindt
  • Amalia: mijn broer omdat hij mij beschermt voor de kindjes die ik niet ken
  • Drieke: mijn broer omdat hij altijd mijn jas brengt als we die moeten aandoen van papa en Lara omdat ze eens mijn handschoen uit de vuilbak heeft gehaald toen die er was ingevallen
  • Jozefien: mijn hond omdat hij veel dingetjes doet die ik zeg en we vinden elkaar leuk, dat denk ik toch dat hij mij leuk vindt
  • Ferdinand: mezelf omdat ik mezelf bescherm
  • Maud: Lotte omdat ik altijd met haar mag spelen en mijn mama omdat wanneer ik vraag om cakejes te maken dan mag dat en dan helpt ze mij ook
  • Flore: mijn mama en papa want als ik iets vraag, dan mag het altijd

Daarna mochten we ook eens beginnen aan ons eigen gedidcht over ons project. Niet gemakkelijk! Ze zijn nog niet af, we gaan hier volgende week mee verder. 

Vrijdag was het tijd om spelletjes te spelen tijdens de taalles, we herhaalden wat we leerden. Leuk! In de rekenles gingen we verder met tientallen en eenheden, vermingvuldigen/delen en de tafel van 2. 









In de namiddag was het heel mooi weer en speelden we buiten op het speelplein. We maakten ook samen met de madeliefjes een filmpje, maar dit volgt later nog! We moeten die nog een klein beetje bewerken. Volgende week krijgen we turnles van Jozefien. 








Prettig weekend!

Foto’s

Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Project ‘Hoe kan ik zelf filmen?’