21 - 25 maart 2022

We vlogen de week in en beleefden allerlei avonturen! 

Maandag was het FEEST! Bloei bestaat 5 jaar, HIEP HIEP HOERA! Logisch dat dit om een feestje vroeg! 
Elk kindje kreeg een origineel Bloei festivalbandje. Hoe cool is dat?! Met dit bandje mochten ze ons 'festival' betreden. We startten de dag met en speech van Janne en daarna deden de begeleiders de bloemendans. Dit was een schitterende start van de dag. Na de bloemendans was het tijd om aan de workshops te beginnen. Er waren 3 workshops: dansen met Samira, springen op de springkastelen en spelen met de buitenspelen en hoepels. Met de zon op onze snoet genoten we met volle teugen van de ochtend. 

















Vlak voor de middag was het tijd voor een aperitiefje! Dat vonden alle kinderen heel leuk en lekker! We mochten smullen van kaasjes, salami, tomaatjes, worteltjes,... Mmmmmm, dat ging wel vlot binnen! 



Na de middag was het eindelijk zo ver, het vrij podium! Wat een dappere kindjes allemaal! We genoten van dansjes, liedjes, moppen, toneeltjes, graffiti,... Al de begeleiders stonden met open monden kijken en er werd ook heel wat in de handen geklapt. Super goed gedaan allemaal! 










Na het vrij podium sprongen we nog eventjes op de springkastelen, we mochten in het bos spelen en mochten krijten op de speelplaats. Wat een mooie kunstwerken, onze speelplaats is helemaal terug opgefleurd. We kregen ook een heel lekker vieruurtje! We mochten kiezen uit verschillende lekkere dingen. Dat is smullen! 










Er werd niet altijd gesprongen op de springkastelen, soms werd er ook eens genoten van het zonnetje. 


Wat een leuke dag hebben we achter de rug! 

Dinsdag was het terug een 'normale' schooldag. We gingen direct aan de slag. Het 2e leerjaar mocht buiten blijven voor een les Frans van Elke. Op het einde van dat lesje kwamen ze al springend en tellend in het Frans de trap op. Wauw, wat lukt dat al goed! Het 1e leerjaar leerde terug maar liefst 2 nieuwe woordjes! Oei oei, nu wordt het moeilijk... We kenden al 'ij' van 'ijs' en 'ou' van 'touw' maar nu opeens toverde Kyara een nieuwe 'ei' en 'au' op het bord. Maar hé, die 'ei' lijkt ook op de 'ie'. Goed kijken en nadenken dus! We gingen onmiddellijk aan de slag om deze woorden te leren lezen. We lazen ook een verhaaltje over het huis van muis en moesten daar vraagjes over beantwoorden. Het 2e leerjaar leerde meer over fantasieverhalen en over padden. We kwamen heel wat nieuwe dingen te weten! We kwamen ook de grej of the day te weten! Deze keer was het antwoord 'Jommeke'! Heel wat kindjes kennen Jommeke, andere kindjes wisten niet goed wie Jommeke was. Eventjes kijken en uitleggen dus! We genoten ook van het zonnetje met ons leesboek, deze keer niet in het bos, maar gewoon buiten op het gras. 







Soms moet er ook eens gewoon van het zonnetje genoten worden en kijken of de werkmannen wel goed aan het werken waren. 


In de namiddag kregen we onze talentenbloem. Iedereen kreeg een nieuw talent die goed bij hen past. We gingen van creatief tot onderzoekend tot sportief naar dapper en muzikaal,... Alles kwam aan bod! En de kindjes konden zich er ook in vinden. Na de talentenbloemen bleven we buiten en mochten we vliegtuigen maken met kaplablokken, natuurelementen, plus plus blokjes en andere bouwmaterialen,... Ze lieten hun fantasie de vrije loop. Er ontstonden levensgrote vliegtuigen waar we konden inzitten, kleine vliegtuigen, dubbeledekkervliegtuigen (zoals zij het noemen),... En ze waren allemaal terecht heel trots op hun werk! 
We leerden ook nog dat er op het vliegveld nog andere mensen werken... Denk maar aan de brandweer, de sneeuwruimers, de stewards, douanemedewerker, weerman,... Pfoe, wie had dat gedacht dat er zoveel verschillende mensen op een vliegveld en vliegtuig werken? Wij niet hoor! 









Woensdag herhaalden we nog wat dingen: het verschil tussen de 'd' en 'b'. Even op onze billen slaan en 'dikke billen' zeggen! Dat zorgde voor heel wat grappige momenten. Het 2e leerjaar las een tekst over padden en leerde zo heel goed het verschil tussen padden en kikkers. 



Donderdag was het opnieuw heel warm buiten en dat betekent: BUITEN REKENEN! Joepie! De kindjes van het 1e gingen aan de slag met + en - tot 20. Een kaartje nemen en springen. Goed nadenken, is het + of -. Daarna eventjes op de achterkant controleren of het juist is en dan in het bakje gooien. Het 2e leerjaar leerde de tafel van 10 en daarvoor deden we ....... onze schoenen en sokken uit! Want ja, we hebben allemaal 10 tenen. Ideaal om de tafel te leren. Daarna gingen we zelfstandig aan de slag in het zonnetje. We moesten ook nog schrijven. We schreven de woordjes pauw en kei en het 2e leerjaar leerde de hoofdletter 'Y'. 












In de namiddag keken we naar een filmpje van het grootste vliegtuig, hoe ze vliegtuigen versieren en we keken ook eens online naar de vliegtuigradar. Daarna was het tijd om onze origamiskills boven te halen want we gingen vliegtuigjes plooien! We begonnen met een 'gemakkelijke' die uitgelegd werd door Sayfoulla en diegene die durfden, probeerden ook eens een hele moeilijke! Pfoe, veel denk- en plooiwerk! 



Vrijdag was de laatste dag van de week en opnieuw een zonnige dag! We deden onze zelfevaluatie, maakten onze vliegtuig af, we zochten woorden met au en kleurden die in het juiste kleur, we werkten ons werk af en we bleven buiten voor de rekenles. 








We moesten natuurlijk ook onze vliegtuigen uittesten en we deden aan poolstokspringen. 




In de namiddag deden we een parcours op het speelplein. Deze werd gegeven en opgesteld door Aza en Enya. Daarna mochten we nog eventjes vrij spelen op het speelplein. We sloten de week af met de schooldans. 



Grej of the day: 'Ik ben een Italiaanse boom met slierten aan. Rarara, wat ben ik?'


Prettig weekend allemaal! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Wensweek 2