16 - 20 mei 2022

Dag onderzoekende zonnebloemen, 

We dachten dat we de week zonnig gingen starten maar opeens begon het water te gieten. Wat kwam er direct naar boven bij ons? Dat het goed is voor de natuur, de plantjes, de diertjes,.. Wat een beleving van ons natuurproject. We gingen daarna van start met een korte vertelkring, kiezen wat we willen vertellen, pfoe dat is moeilijk! We oefenden ook nog eens in onze groepjes voor het forum. Natuurlijk hebben we ook nog gewerkt. We herhaalden spelling en taal in het 2e en het 1e leerjaar las het verhaal van Daan nog eens opnieuw en we losten vraagjes op. In de rekenles gingen we aan de slag met de strookmodellen en de moeilijke plusoefeningen tot 20. 


In de namiddag was het eindelijk nog eens tijd voor een forum met de hele school. We vertelden aan dee andere kindjes en begeleiders wat we al allemaal hebben geleerd in ons project.
Daarna mochten we eventjes vrij spelen in de klas. Na de speeltijd was het opnieuw tijd voor een forum maar nu was het ‘verjaardagsforum’. Hiep hiep hoera aan alle jarigen en dankuwel voor de lekkere dingen! We kregen heel wat ijsjes, cake, taart, watermeloen, sapjes,… Smullen maar! 












Om de dag af te sluiten leerden we nog een versje die bij ons project past. We lazen het versje en tekenden er dan bij zodat we het gemakkelijker kunnen onthouden. 


Dinsdag werkten we heel flink. De kindjes van het 1e leerjaar gingen opnieuw aan de slag met + tot 20 en de kindjes van het 2e leerjaar met de klok. In de namiddag deden we een leuke quiz over ons project. 

Woensdag was het een super warme dag. We begonnen de dag in de klas voor taal. Na de speeltijd bleven we buiten voor de rekenles. 







Donderdag genoten we in het begin van de dag van een lesje Frans van Elke. We zongen een liedje over de dagen van de week. Daarna genoten we nog eventjes van de zonnestralen maar voor we het wisten moesten we naar binnen lopen om te schuilen voor de regen. 





In de rekenles speelden we spelletjes rond de klok, + en - tot 20 en herhaalden we de splitsingen tot 10. 










In de namiddag werden er 2 wensen vervuld! Tuur zijn wens was om een schildpad vast te houden. En Lara haar wens was om te dansen in de regen met pyjama. We hadden 'geluk' het begon net te regen, dus deden we een regendans. Niet in onze pyjama maar ook zonder pyjama was plezier verzekerd! 












We hadden ook 2 muziekkringen vandaag! En toevallig kozen ze allebei voor 'Gers Pardoel'. Tuur beet de spits af en dan deden we alles terug uit ons geheugen en was Lara aan de beurt. We hebben ook genoten van de liedjes. Goed gedaan! 




We kregen ook nog de opdracht om een mooie tekening te maken over de natuur. Maar niet zomaar een tekening... Ze kregen een vergrootglas en moesten zorgen dat hun tekening klopte met wat ze zagen door hun vergrootglas. Wat een prachtige kunstwerken! 







Soms moet je het ook eens uitleggen aan elkaar. 

Vrijdag gingen op uitstap voor ons eindproduct! We kregen eerst een lesje over de honingbij. Maar he, wat wisten we al heel veel! Toch hebben we ook nog heel wat geleerd! Het was super interessant. We leerden het verschil tussen de honingbij, wespen,.. We keken nog eens hoe een honingbij er uitzie. We mochten in een pak van de imker kruipen, ruiken aan bijenwas,… We maakten een natuurwandeling op zoek naar de Doeraki’s. We zagen hele eigenaardige dingen van hen: een klein huisje, een kleine badkamer, een boekenkast,… en ook een toilet! Eens proberen wie er van ons in kan. In de namiddag mochten we ook elk een insectenhotel maken. Het was een leuke dag en een leuke afsluiter van ons project! 































We zongen ook voor Arjen zijn verjaardag, hij is vandaag 8 jaar! HIEP HIEP HOERA! 

Maandag is het turnen, vergeet je turnzak niet! 

Dinsdag is het sleep in! We blijven dan op school slapen. 

We gaan ook sprokkelen voor een nieuw, en alweer laatste project voor dit schooljaar.. Breng gerust iets mee om de andere kindjes te overtuigen! 

Foto's

Foto’s verjaardagsforum

Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Project ‘Hoe kan ik zelf filmen?’