Sprokkelweek

Dag lieve zonnebloemen, 

Zijn jullie klaar om voor de laatste keer terug te keren in de tijd? We werden een hele dag terug gekatapulteerd naar de school van vroeger. We haalden onze mooiste tenue boven, we zetten onze banken in rijen, onze taal- en rekenles was op krijtbordjes. We leerden een nieuwe letter en hoofdletter schrijven en voor de rekenles maakten we rekenoefeningen op de krijtbordjes. 









We maakten ook een echte klasfoto. Let op, ze moesten gewoon serieus kijken maar sommige zetten hun boos gezicht op haha. Oeps! 

We dronken ook een glaasje melk of chocomelk, ook net zoals vroeger. 







In de namiddag maakten we bloemen met onze meters en peters en mochten we ook nog spelletjes spelen van vroeger. Denk maar aan hoepelen, stelten lopen, bikkelen, knikkeren,... We sloten ons project dus echt leuk af. 


















Dinsdag was de oude tijd helaas voorbij.. We gingen terug naar het normale leven in Bloei!. We gingen aan de slag met het woordje 'boom' en we leerden de verschillende delen van een boek. Denk maar aan: cover, achterflap, titel, schrijver,... Maar ook wat ontlenen is, uitkiezen,... In de rekenles gingen we aan de slag met splitsingen tot 10 en maakten we een toets. 




In de namiddag genoten we van een leesmomentje en daarna spitsten we onze oren voor de hobbykringen van Flore en Knudde. Flore nam ons mee in haar knutselkast. Ze toonde haar knutseltalenten en we lieten een filmpje zien van hoe je een hamsterpoes maakt. Dit filmpje kan je ook terugvinden op classroom. Knudde nam ons mee in de wereld van Casper en Hobbes. Wat een leuke strips en boeken! 






We mochten ook onze wensen tekenen voor de komende weken. Zijn jullie benieuwd? Het zijn echt fantastische wensen! 

Sytze: een skateles geven met Xander
Xander: een skateles geven met Sytze
Flore: een les meevolgen van het 5e en 6e
Amber: nog eens helpen bij de kleuters
Samantha: eens een leesjuf zijn 
Jules: ik wil graag eens meester zijn 
Loeka: een muziekles geven over hoe je klarinet kan spelen
Sayfoulla: eens verstoppertje en tikkertje spelen
Knudde: fietsen tegen elkaar
Tuur: een loopwedstrijd doen
Eliyah: 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6 en de begeleidsters bouwen een kamp
Jolien: les geven aan de kleuters (de kring van Cleo overnemen)
Paulien: voor een volledige dag een juf zijn 
Camille: een turnles geven 
Lotte: met mijn juf van de volleybal eens volleyballen met de klas
Wout: iets maken om te chillen in de zon 
Gust: een hele dag gaan turnen en zelf een parcours maken 
Flo: juf zijn bij de kleuters
Guillaume: naar een poppenkast kijken en zelf spreken 
Mathiz: nog eens naar de kleuterklas gaan 
Jozefien: zelf een knutselles geven
Xavi: de hele tijd sporten


Om de dag af te sluiten maakten we een vrije tekst op basis van het boek 'Ik hou niet van boeken. Echt niet. Punt uit!'. We tekenden onze eigen cover van het verhaal waar we in terechtkomen. 









Woensdag startten we de dag met een rustig klassieke muziek. We luisterden naar welke dieren van het circus we herkenden, of het mooie en geen mooie muziek was, of we er vrolijk of droevig van werden. Ze kunnen dit toch al mooi verwoorden. We gingen ook nog verder aan de slag met splitsen tot 10 en het 2e leerjaar leerde wat 'vermenigvuldigen' is. 


Donderdag gingen we verder aan de slag met splitsen tot 10 en met het begrip vermenigvuldigen. De kindjes van het 1e leerjaar leerden ook het woordje 'weg' en het 2e leerjaar ging aan de slag met het 'au-verhaal'. 




In de namiddag luisterden we naar een gedichtje en daarna gingen we muzisch aan de slag. 

Als ik mezelf niet ben, 
zou ik een bloem kunnen zijn, 
een oude boom,
een vlinder, 
een dolfijn. 

Ik zou een ander mens kunnen zijn, 
een kapitein, 
een zanger,
iemand met een meesterbrein. 

Ik zou jou kunnen zijn
en jij mij. 

Ik zou verdrietig kunnen zijn
en jij blij. 

We dachten na over wat we zouden willen zijn als we onszelf niet zouden zijn en we maakten dit met klei. Wat maakten ze allemaal mooie dingen! Kunnen jullie raden wat ze maakten? 


















We sloten de dag af met 2 vragen: 'Wat vond ik het allermoeilijkste vandaag'. Sommige vonden het beeldje maken moeilijk, anderen vonden een ruzie oplossen moeilijk,... En de 2e vraag was 'Wat zou je opnieuw willen doen?'. 


Vrijdag was het eerst karrewiettijd. Daarna kwamen de leesmama's lezen met ons. Terwijl leerden we ook het woordje 'weg' schrijven en gingen we verder aan de slag met de au-woorden. 




In de rekenles was het spelletjestijd. We herhaalden de aangeleerde dingen: splitsen tot 10, + en - tot 100 en het begrip vermenigvuldigen. 












In de namiddag hadden we nog een leuke turnles samen met Elke, Justine en het 5e en 6e leerjaar. 

We gaan niet meer aan de slag met een nieuw project. We gaan wel volop genieten van de wensweken. 

Morgen is het bingoavond! Jullie komen toch ook?! 

Prettig weekend! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste schoolweek

Tweedaagse naar Koksijde

Project 'Wat moet een Indiaan allemaal kunnen?'