Project 'Wie ben ik?'

Dag zonnige zonnebloemen, 

De laatste week voor de vakantie ging in. We startten de week met een vertelkring. Daarna gingen we aan de slag met 3 raadseltjes. Uiteindelijk kwamen we tot de 3 antwoorden: de haai, de kooi en roei. 3 nieuwe woorden voor het 1e leerjaar en ook een goede herhaling voor het 2e. Want hé, wat raar… Je hoort een ‘j’ maar je schrijft een ‘i’. We namen ons leesboek en mochten opnieuw met de chromebook lezen en daarna per 2. We leerden ook de term ‘verzamelnamen’ en we gingen aan de slag met ge-, be- en ver-woorden. 

In de rekenles herhaalden we plus tot 20, de tafel van 10, cijferen en + en - tot 100. Maar daar lieten we het niet bij.. De klok kwam ook op bezoek. We leerden al dat een dag bestaat uit 24uur, dat we zowel 1u ‘s nachts hebben als 1u in de middag. We leerden ook al het uur leggen met een klokje en het 2e ging al een stapje verder, zij mochten al eens het halfuur leggen. Pfoe, hoe zat dat ook alweer in elkaar? Heel wat kindjes wisten het nog! 



In de namiddag genoten de eerst van het zonnetje en een spannend verhaal. Daarna genoten we van een prachtig, muzikaal toneel over olifant en krokodil. Daar kregen we bezoek van ‘Rock-o-dil’ en ‘Roll-ifant’. We hadden wel grote honger van naar het toneel te kijken. We aten een lekker stukje fruit en speelden nog eventjes buiten. 






Dinsdag hadden we een tekendictee. We moesten goed luisteren naar gekke samenstellingen en die tekenden we. Dit waren de samenstellingen (klaar om te lachen hihi): soepjurk, olifantenkont, mierendisco, waterkers, kletskous, appelplant. Wat een prachtige en grappige kunstwerken zaten er tussen! 





In de rekenles leerden we nieuwe dingen. Cijferen tot 100 maar met een extra tiental. En we leerden ook - tot 20. Net zoals maandag, gingen we ook nog verder met de klok. We leerden al het halfuur ook leggen op ons klokje. 




In de namiddag lazen we eventjes in het zonnetje. We leerden ook het verschil tussen een gezin en een familie. Al heel wat kindjes kennen ook hun adres uit het hoofd, super! 








Er stond ook een smulmomentje op de planning. Tijdens het verjaardagsforum konden we genieten van allerlei lekkernijen. HIEP HIEP HOERA aan de jarigen! 


Om de dag af te sluiten deden we enkele samenwerkingsopdrachtjes per 2 en per 3. Denk maar aan: ga naar de overkant met maar 2 voeten per 2 op de grond, enkel 2 voeten en 1 hand, samen met een hoepel naar de overkant,… Wat waren ze creatief! 













Woensdag speelde het 2e leerjaar een kleine quiz. Ik had een zinnetje en zij schreven het woord op. Op het einde zagen we dat het allemaal woorden waren met een doffe ‘e’ zoals winkel, wortel, goede, winter,… We gingen ook nog aan de slag met de klok. We leerden verder over het uur, halfuur maar ook al kwartier stond te wachten op het 2e. 





Donderdag waren we helaas met heel wat kindjes minder. Wat hebben we ze allemaal echt gemist en we hopen dat iedereen snel terug beter is. We stonden niet stil, we werkten onze oefeningen af en mochten op scoodle. In de rekenles speelden we enkele rekenspelletjes samen. 






In de namiddag lieten we de creativiteit in ons naar boven komen. We kregen kleine poppetjes en die toverden we om tot onze mama/papa/plusmama/pluspapa/broer/zus/… en zo hadden we elk ons eigen gezin of gezinnetjes. Er zaten hele mooie poppetjes tussen. 









Vrijdag waren we maar met de helft van de klas, dat was eventjes wennen hoor dat er zoveel kindjes ziek zijn. We kregen Janne en 3 leesmama's kwamen over de vloer, daardoor konden we echt eens allemaal samen met hen lezen. De andere kindjes leerden om de chromebook aan te steken en zich aan te melden op scoodle. Wat gaat dit al goed! 



Na de speeltijd speelden we spelletjes met de primula's. We leerden nieuwe spelletjes kennen. Dankjewel om het uit te leggen aan ons en om samen met ons te spelen. 




In de namiddag kregen we bezoek van de anemonen. Zij kwamen eventjes met ons spelen. 






Dan is het tijd om uit te rusten in een welverdiende vakantie! Geniet er allemaal van! 

Foto’s



Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Project ‘Hoe kan ik zelf filmen?’