Project 'Hoe worden boeken gemaakt?'

Dag zonnebloemen, 

Helemaal klaar voor een korte schoolweek, gingen we van start. Het 1e leerjaar leerde lezen op een snel tempo. Eerst samen maar dan ook alleen. Binnen de tijd moesten we zoveel mogelijk woordjes lezen. Het 2e leerjaar leerde een nieuwe spellingsregel. Ze leerden woorden zoals 'apen'. 


In de rekenles gingen we aan de slag met herhalingsspelletjes: optellen en aftrekken tot 10, 20 en 100, de tafels, kloklezen,... 






In de namiddag deden we eerst vertelkring. Lotte bracht haar zandlopertje mee om de verteltijd in de gaten te houden. We mochten ook nog enkele spelletjes spelen om mooi te leren samen spelen, beurt af te wachten, om flexibel te leren zijn,... 





Dinsdag gingen we opnieuw zwemmen, wat een vooruitgang maken jullie allemaal! We mochten ook bij Janne een boekje uit de Bloei!bib kiezen. 


In de namiddag was het tijd voor ons eindproduct. Dominique had allemaal boeken verstopt op ons schooldomein. Het waren hele speciale boeken. Als je de boeken open deed, dan was het hol aan de binnenkant en daar zit telkens een leuke opdracht in. We moesten auteurs aan het juiste boek koppelen, moesten een eigen sierletter maken, we mochten met een veertje en inkt schrijven, we legden de boeken bij de juiste soort zoals fantasieboek, kookboek,... We mochten zelfs eetbaar papier proeven,... En nog zoveel meer! Kortom, we hadden een super leuk eindproduct van ons project rond boeken. 









Ook de jarigen van mei stonden in de picture tijdens ons verjaardagsforum. We konden niet geloven wat we allemaal zagen, zoveel lekkers op de tafel! Een hele moeilijke keuze dus. 





We sloten de dag af met de reclamekring van Sytze en Mathiz. Mathiz had een robot uitgevonden en Sytze een kindertandem. Heel wat kindjes waren in beide uitvindingen geïnteresseerd want ze zagen enkele voordelen: de robot kan mijn huiswerk maken en als ik op die fiets rijdt, dan moet ik niet meer wachten op mijn broer of zus als ze te traag rijden. 


Woensdag was het al de laatste schooldag voor deze week. We gingen dieper in op 'reclame' en leerden dat een verkleinwoordje ook een lief woordje kan zijn om te zeggen tegen iemand. Denk maar aan zoetje, schatje,... We lazen ook een verhaaltje en speelden enkele rekenspelletjes. 


Maandag gaan we turnen. 

Prettig verlengd weekend! 

Foto’s

Reacties

Populaire posts van deze blog

Project 'Hoe kan ik zelf filmen?'

Project 'Hoe zag de school er vroeger uit?'

Project ‘Hoe kan ik zelf filmen?’