Project 'Wat kunnen we vinden in verschillende biotopen?'
Dag zonnebloemen,
Zijn jullie klaar voor een korte blog? Het was namelijk opnieuw verlengd weekend waar we allemaal met volle teugen hebben van genoten.
Kring
Deze week kozen we voor een kring die gemengd was met iedereen van het lager. We werden in 5 groepen verdeeld bij elke begeleider een groep. Deze week en volgende week, wisselden we telkens van begeleider. Ze hebben we allemaal 5 verschillende kringen gehad. Dit zijn de verschillende kringen: bij Justine leerden we meer over de voedselketen en dat verschillende voedseltekens een voedselweb maken, bij Sanne luisterden we naar een verhaal over bomen, bij Dominique deden we dierenraadsels, bij Feike leerden we over biodiversiteit en de bedreigde diersoorten en bij Kyara deden we een kahootquiz over de natuur.
Rekenen
We leerden betalen en teruggeven. We kochten dingen en moesten berekenen hoeveel we moesten teruggeven. Pfoe, niet gemakkelijk hoor!
We deden ook een hoekenwerk: het uur en halfuur, rekenen met geld, optellen en aftrekken tot 20.
Ook in het tweede leerjaar werkten we ons hoekenwerk af.
We oefenden de klok verder buiten als bewegingspauze tijdens onze toets van hoofdrekenen want dat was een hele boterham.
Taal
In de taalles luisterden we naar het verhaal van Tom die weerman mocht zijn. We leerden moeilijke woorden zoals weerhut, thermometer, weerkaart,... Natuurlijk wouden we zelf ook eens weermannen en weervrouwen zijn. We voorspelden het weer voor deze week.
We kregen ook les van Lily. Ze wou eens juf zijn. We kregen post van mol en beer, ze waren opnieuw naar een andere stad. Deze keer waren ze in Lier. Lily las de postkaart heel mooi voor.
In het tweede leerjaar herhaalden we de leestekens en oefenden we onze laatste hoofdletter! De 'X'.
Project
We werkten ons lapbook af en leerden hoe een ei tot een kip groeit. We leerden de juiste benamingen van de dieren: hen, haan, kuiken, broeden, uitkomen, broedmachine,...


















































Reacties
Een reactie posten