Project 'Wat kunnen we vinden in verschillende biotopen?'

Dag lieve zonnebloemen, 

Er stond opnieuw heel wat leuks op de planning. 

Kring

We deden een patroonkring: we deden een body percussie. Goed kijken hoor! 



We deden ook een filosofeerkring. We stelden de vraag 'Als ik iets in de natuur zou zijn, wat zou ik dan zijn?'. 


Guillaume stelde zijn helikopter voor. Hij kon echt vliegen.


Paulien nam een vraagje ter inspiratie om iets te vertellen over het weekend.


Loeka nam Stinkhond mee naar de klas. Stinkhond las mee het verhaal over zichzelf op de boerderij en werd vertroeteld in de klas! 




Rekenen

We leerden meer over standpunten. We beschreven wat we eerst zagen en toen nam Kyara een foto en moesten wij raden waar ze als fotograaf stond om de foto te nemen. 



We probeerden ook te bouwen met de ruimtefiguren. Wat lukt wel en wat lukt niet? Wat kunnen we doen met de ruimtefiguren: rollen, schuiven, stapelen?




We oefenden ook op het spiegelen van een tekening. 



We deden een hoekenwerk van meetkunde: spiegelen, tangrammen, demonteren van figuren, raamfiguren en aanduiden welke vlakke figuren je hebt gebruikt, experimenteren met de ruimtefiguren welke toren je kan maken en de kaartjes bij de juiste ruimtefiguur leggen.















Ook in het tweede leerjaar waren we met dezelfde dingen bezig. 












Taal

We maakten ons eigen regenverhaal. We knipten de prentjes uit en maakten zelf een verhaaltje. Goed nadenken over de volgorde en wat we willen vertellen. Eerst opschrijven in ons kladschrift, herlezen en verbeteren en dan opschrijven in ons werkboek. 




We lazen ook samen in ons boek. We lazen woorden zoals vis - vissen en we leerden samengestelde woorden lezen. 



We deden een lees mix en ruil. We gingen naar buiten, kregen een kaartje met woordrijtjes op. We liepen door elkaar, kwamen een vriendje tegen en moesten het kaartje lezen. Wanneer we klaar waren dan wisselden we van kaartje. 








Voor zelfstandig werk maakten we oefeningen op kabas. 



We leerden eindelijk de berenwoorden!!!



Project

We hadden een natuurwandeling met het volledige lager. We werden in groepen verdeeld en gingen op pad door Ledegem. We hadden verschillende stopplaatsen: het bos waar we een natuurmandala of natuurtekening moesten maken, Ter Hulst waar we de regendans deden gekoppeld aan een tableau vivant en we het schilderij van de verstopte kindjes nadeden, het speelpleintje waar we bloemen moesten classificeren, Rustenhove waar we moesten determineren en op het grasveld waar we een natuuryoga kregen. Telkens wanneer een opdracht goed werd volbracht, kregen we een puzzelstuk. Natuurlijk moest de puzzel dan ook nog gemaakt worden. Dankjewel aan alle oma’s, opa’s, mama’s en papa’s die ons hebben geholpen. 
































De puzzelstukjes werden samengebracht.



Andere kiekjes

We vierden de verjaardag van Eli! Hoera voor deze 7-jarige lieve jongen!





Guillaume was fotograaf van dienst en nam enkele leuke kiekjes! 








'Kijk, we kunnen de Titanic nadoen!'. 


Papier plat stampen, ook heel belangrijk! 



We genoten van de speeltijd. 


Verstoppertje spelen in de opvang. Kunnen jullie ons vinden? 


Wie zijn bal zit in de basketbalring?


We gingen sporten op het speelplein! Klimmen en klauteren, glijden, voetballen, badmintonnen, hoelahoepen, schommelen,… Wat hadden we veel plezier! 










Belangrijk voor volgende week: 
  • Dinsdag: zwemmen + sleep in

Fijn weekend! 🌻

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste schoolweek

Tweedaagse naar Koksijde

Project 'Wat moet een Indiaan allemaal kunnen?'