Sportweek 2024
Dag zonnebloemen,
Weerman Eli.
In het tweede leerjaar leren we nog eens goed hoe we sommige letters moeten verbinden. De 'b' en de 'v' hebben een hangmatje en maken verbindingen ingewikkeld.
We werken erg geconcentreerd in ons spelling- en taalboek.
Het was een sportieve en leerrijke week deze week.
Kring
Filosofeerkring in het 1e leerjaar: Welk dier zou jij willen zijn?
- Odette: ik wil een kat zijn omdat ik dan sneller kan lopen
- Klara: een kat omdat ik dan veel geknuffeld zou worden
- Bolo: een flamingo want dan kan ik heel stil blijven staan op 1 poot
- Seppe: ik weet het nog niet
- Nova: een unicorn omdat ik dan magische krachten heb
- Matteo: een aap want dan kan ik goed in bomen klimmen
- Roel: een cheetah want ik vind dat mooi en ik wil heel graag snel kunnen lopen
- Robbe: een sabeltandtijger omdat ik dan lange tanden heb en dan beter dieren kan vangen
- Gentil: ook een sabeltandtijger
- Tuur: een leeuw omdat hij scherpe tanden heeft
- Lilly-Mae: een giraf want die heeft een lange nek en dan kan ik blaadjes eten van de boom
- Rocco: een kat omdat die graag spelen en ik ook en ik heb zelf ook 2 katten
- Nellis: een poes omdat ik dan niet bang ga zijn
- Lucas: een hond omdat mijn hond dan blij zal zijn dat hij dan een andere hond heeft om mee te spelen
- Tigran: een tijger omdat hij snel kan lopen
- Nel: een flamingo omdat roze mijn lievelingskleur is
- Anouk: een aap omdat dat mijn lievelingsdier is
- Yule: een olifant omdat ik dan iedereen kan nat spuiten
In het tweede leerjaar oefenen we nog verder op de kalenders.
Taal
Het 1e leerjaar maakte kennis met Luna, zij zal ons helpen om te leren schrijven. Voor we beginnen met schrijven moeten we ons opwarmen. Daarna leerden we enkele schrijfpatronen schrijven. Pfoe, heel veel krulletjes, goed kijken en nadenken dus. We deden dit elke dag.
We maakten ook kennis met het dorp van mol en beer en we leerden ons 2e woordje ‘mol’.
Eindelijk kregen we ons klikklakboekje. Natuurlijk wouden ook al direct woordjes proberen te maken.
Lezen doen we geregeld eens. Soms lezen we nog wat te luid. Deze telefoontjes helpen ons eigen gefluister beter te horen.
Rekenen
We leerden ons aanmelden op een chromebook en maakten onze eerste oefeningen op copamusic en scoodle.
Ondertussen hebben de getallen minder en minder geheimen voor ons. We leerden de krokodillenbekjes te gebruiken en leerden 'minder dan/kleiner dan', 'meer dan/groter dan' en 'gelijk aan/evenveel' verwoorden.
In het tweede leerjaar zijn we stilletjes aan de bewerkingen tot 20 aan het oefenen.
Ons wekelijks hoekenwerk stond ook weer op de planning: smartgames, inoefenen van de getallen tot 10 en 20, knijpkaarten, bingo, op onze chromebook oefenen, hoger en lager en 4 op een rij. Wat een goedgevulde voormiddag.
We leerden de cijfers schrijven maar de deden dat niet zomaar.. Nee nee, we schreven ze op de banken! We horen jullie al denken: 'Op de banken schrijven?!'. Ja hoor, gelukkig hebben we speciale potloden waarmee we dat mogen doen. Met een beetje water en een doekje, toveren we ze terug weg.
Project
We kozen een project: 'Welke noten kunnen we eten?'. We gaan hier ons project van taarten en noten in elkaar laten vloeien. We willen graag meer te weten komen over de hazelnoten in het bos en we vragen ons af of we met alle noten een taart kunnen maken en of we eigenlijk wel alle noten mogen opeten. Vanaf volgende week gaan we hier volop mee aan de slag.
Algemeen
We gingen buiten turnen maar helaas gooide de regen roet in het eten. Daarom bleven we binnen en maakten we de mooiste dingen met allerlei bouwmaterialen waarbij sommige kindjes zelfs de Titanic bouwden. We mochten ook puzzelen waardoor we onze puzzel ook echt konden afwerken.
We hadden het ook over 'bang zijn'. Wanneer zijn wij bang? Wat helpt om niet meer bang te zijn? We luisterden naar het verhaal van Mees en de Moedhoed. Achteraf vouwden we zelf een moedhoed uit een krant. Wat zijn we er trots op.
We kregen een nieuw, zwart boek. Dat is om al onze vrije teksten in te tekenen of te kleven. We moeten natuurlijk weten van wie het boek is, daarom tekenden we onszelf op de 1e pagina.
Klara verloor eindelijk haar tand! Haar tand zat al een paar dagen heel los en tijdens de les rope skipping viel hij er eindelijk uit!
Sport
De eerste sport die we mochten uitvoeren was: dans. Hailey haar mama bedacht een leuke choreografie en ze leerde die ons aan. Dankjewel!
Op donderdag stond de gezondheidsloop op de planning. We leerden een dansje, deden een loopparcours en ook een parcours met springkastelen. De 4e stop was de chill zone, hier mochten we eventjes tot rust komen.
Rope skipping stond ook op het programma. We kregen les van Isolde en we vonden het super leuk. Wat kunnen ze al goed in een touw springen.
Dries, de papa van Warre en Flo kwam een basketballes geven. Ook dat vonden we heel leuk: dribbelen, de bal ronddraaien en ook proberen scoren in het basketdoel.
Belangrijk voor volgende week:
- Maandag: - vergeet niets mee te brengen i.v.m. ons project dat onze zintuigen prikkelt.
- - we gaan ook turnen, vergeet je turnzak niet!
- - invullen google formulier tweedaagse
- Dinsdag: verjaardagsforum (jarigen van augustus en september)
- Vrijdag: Strap-dag. Kom zoveel mogelijk te voet, met de fiets,... Denk aan je fluohesje!
Fijn weekend! 🌻
Reacties
Een reactie posten