Schoolproject 'Hoe kunnen we een muzikale dag organiseren?'
Dag muzikanten,
We weten hoe laat het is als we deze foto kunnen posten: we hebben opnieuw een thema afgewerkt! Woehoew! Thema 3 al. We leerden de woorden mus, vis, poes en haan. Al onze letterkaartjes kregen we dus al mee naar huis.
De laatste week van ons schoolproject is ondertussen ook voorbij, wat een muzikale momenten hebben we achter de rug. Zijn jullie benieuwd naar wat we nog allemaal hebben geleerd en beleefd? Lees dan snel verder!
Kring
Deze week waren Lucas en Seppe de kringleiders. Wat deden ze dat goed! Heel wat kindjes brachten iets leuks mee: iets gemaakt van lego rond muziek, een muziekdoosje, een piano,...
Taal
We leerden onze eerste rode letter: oe! Twee verschillende letters die samen een speciale klank vormen. We maakten ook woorden met ons klikklakboekje.
Rekenen
In de rekenles maakten we kennis met 2 personen die we nog nooit eerder hadden ontmoet: dubbelfee en helfthakker. Zij leerden ons wat het dubbel en de helft is.
We speelden enkele herhalingsspelletjes.
Project
We maakten kennis met enkele masked singers van op school. Mogen we jullie voorstellen: Koala, Kikker, Ijsbeer, Zebra en Konijn. We kregen filmpjes te zien en moesten dan proberen te achterhalen welke begeleider verstopt zit in het pak. Via de filmpjes hieronder kunnen jullie onze maskerd singers aan het werk zien.
Voor wie de filmpjes nog eens wilt zien:
Koala: introductie koala en dansje koala
Ijsbeer: introductie ijsbeer en dansje ijsbeer
Zebra: introductie zebra en dansje zebra
Konijn: introductie konijn en dansje konijn
Kikker: introductie kikker en dansje kikker
We gingen aan de slag met ‘Respect voor alles en iedereen’. We dachten na over respect en natuur, respect naar anderen toe,… We tekenden onze hand en schreven of tekenden in elke vinger iets rond respect.
Omdat we elkaar respecteren voor wie we zijn, gaven we elkaar een complimentje. We deden dit door een bol wol te gooien en dan een complimentje te geven over dat vriendje van de klas.
Hoe ziet een viool er eigenlijk uit? Hoe wordt een viool gebouwd? Wat hebben een viool en een piano gemeen. Snaren natuurlijk!
Ons eindproduct stond ook op de planning. We werden in 5 groepen verdeeld en deden 5 workshops in de voormiddag: karaoke, ritmes slaan met boomwhackers, bodypercussie, muziek maken met keukenmateriaal en dansen. Het was een geslaagde voormiddag! In de namiddag was het EINDELIJK de ontsmakering van The Masked Singer! Wie zat er allemaal in het pak... Dat komen jullie hieronder te weten. We hadden ook een vrij podium. We waren allemaal sterren die aan het schitteren waren! Wat durven ze veel :-). Hier kan je alle foto’s en filmpjes vinden. Wat een zalig, muzikale dag! Beluister het volledige Bloei!-lied nog eens via deze link .
We kregen bezoek van de mama en opa van Robbe. Ze brachten heel wat instrumenten mee en namen ons mee in de wereld van de muziek. Wat een prachtige en leuke instrumenten. We leerden ook de stemvork kennen en Robbe speelde voor ons een liedje op de piano. We mochten ook raden welke liedjes er werden gespeeld op de piano en dwarsfluit. Dankjewel om langs te komen!
Turnen
We oefenden op koprol en op springen.
Algemeen
Deze week stonden de zonnebloemen vooraan bij de schooldans. Goed gedaan hoor!
Verjaardagsforum deze week. We zongen uit volle borst mee voor deze 2 kindjes! HIEP HIEP HOERA!
Het stemmen zorgde voor een nieuw gespreksonderwerp.
Elke middag konden we liedjes aanvragen bij RADIO BLOEI!
Belangrijk voor volgende week:
We gaan werken rond 'verkeer'. Gelieve allemaal je fluohesje mee te brengen! Want zichtbaar zijn in het verkeer is heel belangrijk.
Het is ook voorleesweek, ra ra ra, wie komt allemaal stiekem voorlezen :-).
- Maandag: turnen. Vergeet je turnzak niet.
Fijn weekend! 🌻



















































Reacties
Een reactie posten