Project 'Hoe kunnen we het best voor poezen/dieren zorgen?'

Dag zonnebloemen, 


Kring

Vertelkring in het 1e leerjaar. 




Tekenkring: leg je boek op je hoofd en luister goed naar wat je moet tekenen. Je mag niet kijken! Wanneer onze tekening af is, mogen we kijken. Wat een grappige tekeningen! 








Taal

Onze eerste dia-toetsen stonden op de planning. Iets nieuws maar we deden echt heel goed ons best! 


We maakten ook nieuwe woorden met ons klikklakboekje en we leerden het woordje 'touw'. 



Wanneer we klaar zijn met ons zelfstandig werk, mogen we een herhalingsspelletjes spelen. 


Op de foto met mol en beer voor onze zelfstandig werkbord. 



We hadden een hoekenwerk van taal om de leerstof van thema 5 nog eens goed te herhalen.








Wat doe je als je koptelefoon niet blijft zitten?


Rekenen

We gingen in hoekjes aan de slag: rekenen met koeienvlekken (we moesten 3 delen samen optellen en dit moest telkens 10 zijn), verder werken aan ons zelfstandig werk, spelletjes + en - tot 10 en verder inoefenen op het betalen met de euro. 




We gingen ook een stapje verder: de getallen tot 20. Fien had een probleem, ze wou de eitjes tellen in het kippenhok. Maar hoe kon ze dat goed en snel doen? We maakten een groepje van 10 en telden de losse erbij. Er kwamen ook 2 moeilijke woorden piepen: tientallen en eenheden. Dit moesten we heel goed inoefenen. 









We leren cijferen met brug!


Project

We gingen per 2 aan de slag om een dierenpaspoort te maken. We kozen een eigen dier en zochten daar info over op. Dit gaan we dan voorstellen aan de rest van de klas. 



We maakten ook een mindmap om ons dier snel en goed te kunnen voorstellen aan de andere kindjes. 






We tekenden een kleurrijke kat net zoals de kat van Gustav Klimt. 









We gingen op bezoek bij dierenarts Julie Dewulf. 











Turnen

In de turnles kregen we goed warm. 4 vakken, 4 verschillende oefeningen. 
Vak 1: Chinees Voetbal 



Vak 2: potjesroof (hierbij moesten ze om het eerst 3 potjes zien te bemachtigen, ze moesten dus stelen bij elkaar) 




Vak 3: poezentikkertje (de poezen hebben honger en willen kattenbrokken pakken van de andere poezen maar opgelet dat ze niet getikt worden door de kattenstaarten). 



Vak 4: springen, evenwicht behouden en rollen zoals een poes. 





Algemeen

We vierden de verjaardag van Faye. Hieperdepiep, hoera!! 


Het 1e leerjaar kreeg een nieuwe plek, we moesten ons eigen plekje proberen te zoeken aan de hand van een grondplan. Goed kijken waar jij moet zitten in de klas. 



Tijdens de speeltijd maakten we modderspaghetti, mmmmmm lekker! 


Wekelijks hoekenwerk: scoodle, smartgames, spelletje rond de euro en de tafel van 2, mini loco en werken in ons Lunaboekje en taalboek. 





Verjaardagsforum voor de jarigen van januari! Hiep hiep hoera! Dankjewel voor de lekkere traktaties. 



Bij Julie moesten we dingen uitbeelden en raden. 




Belangrijk voor volgende week:
  • Maandag: turnen. Vergeet je turnzak niet! 
  • Dinsdag: zwemmen. Vergeet je zwemzak niet! 
  • Donderdag: vanaf vandaag komt Ward voor een weekje bij ons in de klas. Hij studeert voor leerkracht en komt een weekje het reilen en zeilen in onze klas en school meevolgen. 
  • Vrijdag: in de namiddag gaan we naar de bib. Gelieve een stevige bibzak of rugzakje mee te brengen. 

Fijn weekend! 🌻

Reacties

Populaire posts van deze blog

Project ‘Welke noten kunnen we eten?’

Eerste schoolweek 2024-2025

Sportweek 2024