Sprokkelweek
Dag zonnebloemen,
Kring
De kindjes van het 1e leerjaar kregen de vraag 'Als jij iets mocht uitvinden, wat zou dat dan zijn?'
- Tuur: een wasmachine die kan stappen zodat je die overal mee naartoe kan nemen
- Seppe: een wandelende computer
- Matteo: dat mensen krachten kunnen hebben
- Rocco: een wandelende tv
- Nel: vleugels voor mensen zodat ze kunnen vliegen
- Fatima: dat je krijgt wat je zegt 'bv. ik wil 100 katten' en dan krijg je dat
- Tigran: een echte superman uitvinden
- Gentil: dat mensen op emoji's gelijken
- Nellis: een dinosaurus rex die kan vliegen
- Lucas: een wandelende kussen zodat het lijkt op een kameel
- Nova: een echte unicorn
- Bolo: een echte zeemeermin
- Klara: iets waarme je op wolken kan staan
- Roel: ik weet het niet
- Yule: een auto met 8 wielen
- Anouk: ook een echte unicorn
- Lilly-Mae: een vliegend tapijt of mat
Taal
We herhaalden de leerstof via spelletjes en andere leuke opdrachten.
Rekenen
We gingen verder met de getallen tot 20: tientallen, eenheden, staafjes, blokjes, kralenketting, rekenrek,… Het kwam er allemaal bij. En zelfs speciale dobbelstenen tot 20 :-).
We deden ook een alpaca-race. We werden via de chromebooks in 2 groepen verdeeld: Team Nacho en Team Pepper. We kregen oefeningen tot 10 op ons scherm (iedereen andere oefeningen), als we het juiste antwoord gaven, dan ging de alpaca vooruit. De alpaca die als 1e over de finish was, die is gewonnen.
In het tweede leerjaar leerden we de maal- en deeltafel van 10
En cijferen met brug. We hebben het al aardig in de vingers.
Project
We sprokkelden en stemden ook voor een nieuw project! Deze keer werd het een spannende race tussen de zee met zijn schelpen, vulkanen en bouwen. We maakten de beslissing om de zee en de vulkanen samen te nemen en dit uit te werken wanneer onze tweedaagse op de planning staat. We gaan dus aan de slag met een project rond huizen bouwen.
We stelden onze dieren voor elkaar. We gebruikten onze zelfgemaakte mindmap.
We brainstormden over ons nieuw project. Wat willen we allemaal leren, doen en worden.
Turnen
Deze week geen 4 vakken, maar 3 vakken. Ze stonden in teken van balvaardigheid.
Vak 1: oefeningen met de hockeysticks en hockeyballetjes
Vak 2: kamelenrace. We moesten de bal in de ring proberen te mikken, is dit gelukt, dan mocht onze kameel (blokje) een stapje verder. Welke ploeg geraakt als 1e bij het laatste potje?
Vak 3: dribbelen met bal en schieten op doel.
Algemeen
We vierden Berres verjaardag! Hoeraaa!
Als WIEF-activiteit stond er opnieuw iets rond ‘plannen’ op de planning. We kregen 2 opdrachten waarbij we goed moesten kijken en nadenken wat we allemaal nodig hadden om de opdracht goed uit te voeren. Want, we kregen 3 regels: we blijven zitten en mogen niets meer nemen dat we vergeten zijn, we zijn stil en we werken alleen. En WAUW, wat deden ze dat echt heel goed!! Niemand had iets tekort ook al hadden ze heel wat dingen nodig: potlood, gom, slijper, lijm, schaar en 8 kleurpotloden.
Wekelijks hoekenwerk: telkens blije gezichtjes tijdens het inoefenen op leuke manieren. We gingen aan de slag met de getallen tot 20 en de tafel van 10.
We gingen naar de bibliotheek. We mochten onze eigen boekjes kiezen. Spannend en leuk tegelijkertijd!
4 van de klas, hadden dezelfde trui aan. Wat toevallig!
Belangrijk voor volgende week:
- Maandag: turnen. Vergeet je turnzak niet
- Ward is nog t.e.m. woensdag bij ons voor zijn stage.
Wie iets heeft rond ons project rond huizen bouwen, breng gerust mee!
Zijn er ouders die ons kunnen helpen tijdens het project? Misschien doe je wel iets in deze sector en kan je ons verder helpen? Ook als je aan het verbouwen bent, horen we het graag 😊
Fijn weekend! 🌻
Reacties
Een reactie posten